Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij
RSS

Blog

PRZYGOTUJ SIĘ DO WIOSNY
PRZYGOTUJ SIĘ DO WIOSNY

Nadchodzi wiosna i warto dobrze się do niej przygotować.

Początek marca to dobry moment, żeby zregenerować zmęczone zimą ciało i umysł.

Komentarze (0)
Jak traktować naszą skórę zimą?
Jak traktować naszą skórę zimą?

Chłodne powietrze, wiatr, częste opady atmosferyczne, suche powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach, mniejsza ilość witamin na talerzu – to wszystko osłabia kondycję Twojej skóry. Aby przeciwdziałać podrażnieniom, przesuszeniu i znacznemu pogorszeniu się wyglądu skóry, warto otoczyć ją kompleksową opieką. Na czym ją oprzeć? Przede wszystkim na nawilżaniu połączonym z natłuszczaniem skóry, delikatnym oczyszczaniu, odżywianiu i ochronie przed działaniem czynników zewnętrznych.

Komentarze (0)
Jak przeżyć święta, trzymając dobra formę?
Jak przeżyć święta, trzymając dobra formę?

Pierogi, uszka, smażone rybki, ciasta, ciasteczka, pierniczki i kluseczki – nic dziwnego, że przy takich przysmakach większość z nas obawia się o wzrost wagi po Bożym Narodzeniu. Czasami trudno się oprzeć, a poza tym – jak tu sobie nie pozwolić raz do roku?

Komentarze (1)
Nalewka z ziela krwawnika
Nalewka z ziela krwawnika

Krwawnik jest znaną rośliną leczniczą. Surowcem zielarskim są wysuszone kwiatostany krwawnika oraz ziele krwawnika zebrane w okresie kwitnienia. Krwawnik działa przeciwbakteryjnie, żółciotwórczo, przeciwzapalnie, przeciwkrwotocznie, bakteriostatycznie i wiatropędnie.

Komentarze (0)
Zupa dyniowa
Zupa dyniowa

Dynia to  warzywo bogate w witaminy i minerały, zwłaszcza niezbędny mężczyznom cynk, a przy tym ma niewiele kalorii. Świeże pestki dyni pomagają pozbyć się owsików, tasiemca i innych pasożytów.

Komentarze (0)
Zagustuj w kiszonkach na zimę!
Zagustuj w kiszonkach na zimę!

Kiszonki są wartościowymi artykułami spożywczymi. W okresie zimowym, doskonale zastępują świeże warzywa. Kisić można prawie wszystko. Chociaż najpopularniejsze są u nas kiszone ogórki i kapusta, można również znaleźć kiszone oliwki, patisony, paprykę, cebulę, czosnek, cukinię, kukurydzę, grzyby, pomidory, kalafiora, nawet śliwki i jabłka (tak dobrze znane na Ukrainie). Tak ukwaszone owoce pasują doskonale do dań mięsnych.

Komentarze (2)
Sałatka z kalafiorem, ogórkiem, marchewką i papryką (idealna do słoików)
Sałatka z kalafiorem, ogórkiem, marchewką i papryką (idealna do słoików)

Kalafior to warzywo, którego właściwości i wartości odżywcze powinien docenić każdy z nas. Kalafior ma działanie przeciwnowotworowe, co zostało udowodnione naukowo. Ponadto kalafior pomoże ochronić przed wrzodami i pomóc osobom z reumatyzmem.

Komentarze (0)
Pietruszkowe pesto
Pietruszkowe pesto

Natka pietruszki odznacza się dużą wartością odżywczą: zawiera bardzo dużo witaminy C i beta-karotenu. Wzmacnia, oczyszcza organizm, poprawia cerę i humor.

Komentarze (0)
Zupa krem z pieczonych buraków na mleczku kokosowym!
Zupa krem z pieczonych buraków na mleczku kokosowym!

 Buraki zawierają duże ilości kwasu foliowego, potasu, magnezu, cynku i witaminy C. Są jednymi z najzdrowszych warzyw, a mimo to częściej sięgamy po brukselkę czy fasolkę szparagową. Potrawy z buraków idealnie sprawdzają się w leczeniu anemii, grypy, przeziębień, a także zapalenia nerwów i przewlekłych bólach wątroby

Komentarze (0)
Jak nie dać się jesieni?
Jak nie dać się jesieni?

Nastała jesień, w której wzmaga się liczba przeziębień oraz chorób. Zmiany temperatur, które wpływają negatywnie na odporność, sprzyjają wszelkiego rodzaju infekcjom. Tymczasem już trzeba zacząć przygotowywać organizm na zimę, która w tym roku może zaskoczyć mrozem i chłodem.

 

Komentarze (0)