Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

RANDKA Z WIOSNĄ

RANDKA Z WIOSNĄ

 

Przygotowanie organizmu do nowej, cieplejszej pory roku powinno obejmować przede wszystkim dwa obszary – ruch i dietę. Wiosna to pora na „odkurzenie organizmu z toksyn”. Wątroba to główny jego filtr odpowiedzialny za proces oczyszczania. Jednak większość ludzi żyje w taki sposób, który dostarcza wątrobie zbyt dużą ilość toksyn i system filtrujący nie pracuje tak wydajnie, by móc skutecznie oczyścić cały organizm. Detoks pomaga odciążyć wątrobę, tym samym całe ciało. 

 

Świeża pietruszka i warzywa Darmowe Zdjęcia

 

Trochę detoksu

Warto zrobić sobie kilkudniową dietę opartą np. na algach, ponieważ zawarty w nich jod pomaga wyregulować metabolizm (Kelp firmy Now), siemię lniane (pełne kwasów omega-3 i błonnika wspomagającego proces trawienny) oraz jabłka, gdyż ich skórka ma właściwości pochłaniające toksyny (ocet jabłkowy). Świetnie oczyszczać organizm będą także: kwaśna cytryna, aromatyczny czosnek, soczysty granat, zielona pietruszka czy egzotyczny imbir

 

Jak to zrobić?

Do oczyszczania najlepiej nie podchodzić „z marszu”, lecz przez kilka dni dobrze jest przygotować organizm, ograniczając mu powoli dopływ toksyn w postaci cukru, kawy, tytoniu, dieta oczyszczająca powinna trwać około 14 dni a jej zakończenie powinno być stopniowe i przeprowadzone w sposób racjonalny. Dietę oczyszczającą należy prowadzić mądrze i najlepiej pod okiem specjalisty. Nie możemy na nią zdecydować się zbyt pochopnie, gdyż może ona doprowadzić do zaburzeń metabolizmu i poważnych niedoborów. 

 

Naturalne sposoby oczyszczania

Ważne jest przede wszystkim odpowiednie nawodnienie naszego ciała. Duża ilość wody wypłucze toksyny. Powinniśmy w tym czasie zrezygnować z wędlin, soli, cukru, nikotyny i kofeiny. Wśród naturalnych sposobów oczyszczania organizmu zdecydowanie prym wiodą soki owocowo-warzywne, bogate w witaminy i minerały. Szczególnie silne właściwości oczyszczające ma sok z buraków, dlatego zaleca się spożycie dwóch lub trzech szklanek dziennie, aby wspomóc proces detoksu.

 

 

Jak poprawić metabolizm?

Do walki ze spowolnionym metabolizmem najlepiej zaangażować ruch fizyczny. Godzinna dawka wysiłku powtarzana minimum 2-3 razy w tygodniu z pewnością przyniesie dającą się odnotować poprawę. Oczywiście ważna jest także odpowiednia dieta. Produkty zawierające duże ilości błonnika (płatki owsiane czy siemię lniane) znacznie przyśpieszają ogólny metabolizm. Pamiętajmy także o fundamentalnych zasadach żywienia – dziennie powinniśmy spożywać od 3 do 5 posiłków, zachowując między nimi około trzygodzinne odstępy. Aby przyśpieszyć procesy trawienne musimy także spożywać około 2-3 litrów płynów dziennie. 

 Świeżo zebrane warzywa Darmowe Zdjęcia

 

Oczyszczanie organizmu z toksyn domowe sposoby

Zastanawiasz się, jak oczyścić swój organizm z nagromadzonych w nim toksyn? Rano, od razu po przebudzeniu sięgnij po szklankę wody z sokiem z cytryny oraz aloesem, doskonale się tu także nada mieszanka oczyszczająca tudzież płynny probiotyk.  Zrezygnuj z niezdrowych przekąsek, alkoholu i papierosów, a do swojej diety wprowadź więcej warzyw i owoców. Zastanów się również czy wypijasz wystarczającą ilość płynów, zwłaszcza wody (AoX).

 woda mineralna Darmowe Zdjęcia

Jak dbać o paznokcie, skórę czy włosy?

Twoje włosy są łamliwe? Skóra jest szorstka i przesuszona? Nic dziwnego, mróz i wiatr potrafią dać jej w kość. Zafunduj swoim dłoniom odżywczą terapie – na noc nałóż grubą warstwę kremu konopnego i bawełniane rękawiczki. Rano obudzisz się z gładką skórą dłoni i odżywionymi paznokciami. Postaw także na naturalne kosmetyki w formie musów czy peelingów. Warto także pamiętać, że wspaniała jest oliwa z oliwek. Zanurz dłonie w ciepłej (ale nie gorącej) oliwie, potrzymaj kilka chwil, a następnie nadmiar oleju wmasuj w skórę oraz płytkę paznokcia. Stosuj także suplementy, które polepszą kondycję Twojej skóry, włosów i paznokci np. dermovitalkolagen z cynkiem albo krzem.

 Blondynki kobieta używa kosmetyczną śmietankę Darmowe Zdjęcia

 

 

9 KROKÓW KTÓRE MUSISZ SPEŁNIĆ ZANIM PRZYJDZIE WIOSNA

 

Kwiat żonkila. Darmowe Zdjęcia

 

1. Zacznij więcej pić

Nawodnienie organizmu to podstawa. Pij wodę (najlepiej w temperaturze pokojowej lub nawet cieplejszą; zrezygnuj z picia wody zimnej, z lodówki). Postaw na herbaty: zieloną, białą, napary ziołowe (np. z czystka czy liścia maliny), sok z karczocha.

2. Codziennie jedz zielone warzywa

Zielone warzywa wpływają dobroczynnie na pracę wątroby i pęcherzyka żółciowego, czyli narządów, o które wiosną należy zadbać. Może to być szpinak, jarmuż, brokuły, rukola, sałata albo skondensowany wyciąg flawanoidów zamknięty w małym słoiczku – Flavon Green. Zacznij hodować w domu kiełki . Wypróbuj zieloną żywność (Chlorella i Spirulina). Warzywami zastąp ciężkie potrawy mięsne i nabiałowe. Spożywaj kaszę jaglaną i gryczaną niepaloną, które alkalizują organizm. Gotuj zupy warzywne.

3. Zadbaj o odpowiedni poziom minerałów!

Po zimie to naprawdę ważne. Pij soki warzywne, szczególnie te zielone – z jarmużu, szpinaku, ogórka zielonego. Dzięki temu twoja skóra, włosy i paznokcie będą silne, zdrowe i lśniące.

4.  Zrób post owocowo – warzywny

Taki post dobrze oczyszcza i alkalizuje organizm. Może to być jeden dzień w tygodniu, kiedy jesz tylko warzywa i owoce – surowe lub gotowane .

5. Ogranicz picie kawy

 

6. Zrezygnuj z cukru i słodyczy

Zastąp je suszonymi owocami i orzechami.

7. Ruszaj się

Codziennie postaraj się wyjść na krótki spacer. W marcu słońce jest już dosyć wysoko – słońce to źródło witaminy D3 dla naszego ciała. Ruch w połączeniu ze świeżym powietrzem, to wiosenna mieszanka idealna.

8. Spróbuj zastosować prysznic naprzemienny

Zaczynamy prysznic ciepłą wodą, o przyjemnej dla ciała temperaturze. Kiedy poczujemy, że ciało się przyzwyczaiło – zmieniamy wodę na zimną. Rozpoczynamy od stóp, posuwając się coraz wyżej. Nigdy nie polewamy głowy. Następnie zmieniamy wodę na przyjemnie ciepłą. Najkorzystniej wykonywać prysznic naprzemienny rano, zaraz po przebudzeniu.

9. Stosuj peelingi do ciała

Możesz je wykonać samodzielnie albo zakupić w naszym sklepie (do wyboru pomarańczowy i rozmarynowy).

Przepis na naturalny peeling kawowy:

Składniki:

  • zmielona naturalna kawa – około 5 łyżek,
  • gruboziarnista sól morska lub himalajska – 5 łyżek,
  • 3-5 łyżek oleju kokosowego,
  • probiotyczne mydło w płynie
  • miseczka do wymieszania składników.

Wszystkie składniki mieszamy w miseczce, do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie przekładamy do słoika. Stosujemy kilka razy w tygodniu, w zależności od wrażliwości skóry. Szczególnie warto stosować na uda, brzuch, pośladki, ramiona i plecy.

 

Katarzyna Góral

 Zwały kwiatów i liści Darmowe Zdjęcia

Pozostaw komentarz