Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

PRZYGOTUJ SIĘ DO WIOSNY

PRZYGOTUJ SIĘ DO WIOSNY

Jak przygotować ciało do wiosny:

 

1. Zacznij więcej pić

Nawodnienie organizmu to podstawa. Pij wodę (najlepiej w temperaturze pokojowej lub nawet cieplejszą; zrezygnuj z picia wody zimnej, z lodówki). Postaw na herbaty: zieloną, białą, napary ziołowe (np. z czystka – dobrze regeneruje wątrobę, oczyszcza nadmiar gorąca i śluzu).

2. Codziennie jedz zielone warzywa

Zielone warzywa wpływają dobroczynnie na pracę wątroby i pęcherzyka żółciowego, czyli narządów, o które wiosną należy zadbać. Może to być szpinak, jarmuż, brokuły, rukola, sałata. Zacznij hodować w domu kiełki, kup kiełkownice. Wypróbuj zieloną żywność (chlorella, spirulina). Warzywami zastąp ciężkie potrawy mięsne i nabiałowe. Spożywaj kaszę jaglaną i gryczaną niepaloną, które alkalizują organizm. Gotuj zupy warzywne.

3. Zadbaj o odpowiedni poziom minerałów!

Po zimie to naprawdę ważne. Pij soki warzywne, szczególnie te zielone – z jarmużu, szpinaku, ogórka zielonego. Dzięki temu twoja skóra, włosy i paznokcie będą silne, zdrowe i lśniące.

4.  Zrób post owocowo – warzywny

Taki post dobrze oczyszcza i alkalizuje organizm. Może to być jeden dzień w tygodniu, kiedy jesz tylko warzywa i owoce – surowe lub gotowane .

5. Ogranicz picie kawy

6. Zrezygnuj z cukru i słodyczy

Zastąp je suszonymi owocami i orzechami.

7. Ruszaj się

Codziennie postaraj się wyjść na krótki spacer. W marcu słońce jest już dosyć wysoko – słońce to źródło witaminy D3 dla naszego ciała. Ruch w połączeniu ze świeżym powietrzem, to wiosenna mieszanka idealna.

8. Spróbuj zastosować prysznic naprzemienny

Zaczynamy prysznic ciepłą wodą, o przyjemnej dla ciała temperaturze. Kiedy poczujemy, że ciało się przyzwyczaiło – zmieniamy wodę na zimną. Rozpoczynamy od stóp, posuwając się coraz wyżej. Nigdy nie polewamy głowy. Następnie zmieniamy wodę na przyjemnie ciepłą. Najkorzystniej wykonywać prysznic naprzemienny rano, zaraz po przebudzeniu.

9. Stosuj domowe peelingi do ciała oraz maseczki

Możesz je wykonać samodzielnie, są tanie, w 100% naturalne i bardzo skuteczne.

 

Przepis na naturalny peeling kawowy:

Składniki:

  • zmielona naturalna kawa – około 5 łyżek,
  • gruboziarnista sól morska lub himalajska – 5 łyżek,
  • 3-5 łyżek oleju kokosowego,
  • mydło w płynie (do uzyskania gładkiej i lejącej konsystencji),
  • miseczka do wymieszania składników.

Wszystkie składniki mieszamy w miseczce, do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie przekładamy do słoika. Stosujemy kilka razy w tygodniu, w zależności od wrażliwości skóry. Szczególnie warto stosować na uda, brzuch, pośladki, ramiona i plecy.

 

Maseczka nawilżająca z ogórka i jogurtu:

Składniki:

  • pół ogórka
  • jogurt

Zmiksuj w blenderze pół ogórka z łyżką jogurtu. Rozsmaruj miksturę dokładnie na twarzy i pozostaw na niej przez około 20 minut. Po upływie tego czasu zmyj twarz chłodną wodą.

 

Podobny obraz

 

Pozostaw komentarz