Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

Jesienna regeneracja

Jesienna regeneracja
Tyle darów… korzystajmy!
Dynie, orzechy włoskie, jabłka i śliwki, imbir i cynamon. Gorące herbaty czy aromatyczne mieszanki ziołowe parzone zimnymi wieczorami. Czy nie pachnie już pieczona dynia, czy nie rozgrzewa już imbir dodany do zupy? Czas cieszyć się wszystkim tym, czego dostarczyła natura, i korzystać w pełni z jej darów – bo wszystkie te jesienne składniki, plus odpowiednie suplementy i oleje, będą budować naszą odporność i dostarczać energii na jesienne, a potem zimowe miesiące.
 
Jakie suplementy?
Oprócz zbilansowanej i przemyślanej diety, w walce z niesprzyjającą aurą może nam pomóc również odpowiednio dobrana suplementacja. Których składników może zabraknąć w diecie w tej porze roku, a które mogą być wyjątkowo przydatne w walce z przeziębieniem i obniżeniem nastroju? Jakie suplementy warto brać jesienią?
 
 

Głównym źródłem witaminy D w naszym organizmie jest jej synteza skórna, która zachodzi pod wpływem światła słonecznego. Kiedy słońca zaczyna brakować, ilości witaminy D dostarczanej z pożywieniem są niewystarczające, aby pokryć całodzienne zapotrzebowanie. W efekcie ponad 80% Polaków cierpi na niedobór witaminy D, a objawy związane z niedoborem pogłębiają się szczególnie w okresie jesienno-zimowym ze względu na niewystarczającą ekspozycję na światło słoneczne. Pogorszenie nastroju, spadek odporności, zmęczenie i senność to objawy które zrzucamy na barki złej pogody. Okazuje się, że winowajcą może być niedobór witaminy D.

2. Probiotyki
Zmniejszona odporność, obniżenie nastroju, problemy z utrzymaniem wagi, drażliwość, a nawet depresja to objawy często towarzyszące nadejściu jesieni. Zebranie powyższych objawów w całość może naprowadzić nas na trop mikroflory jelitowej. Jesienią nasza odporność wystawiona jest na dość dużą próbę, a kiepski stan mikroflory jelitowej nie będzie tu pomocny. Dlaczego bakterie żyjące w naszych jelitach mają tak duży wpływ na odporność? Ponieważ to w jelitach zgromadzona jest największa ilość komórek układu odpornościowego, dzięki którym szkodliwe substancje pochodzące z żywności w normalnych warunkach nie przenikają do naszego organizmu. W momencie, kiedy bariera złożona z bakterii jelitowych jest niekompletna, szkodliwe substancje przedostają się do krwi wpływając na obniżenie odporności oraz samopoczucia. Dodatkowo udowodniono bezpośrednie powiązanie między złym stanem mikroflory jelitowej, a depresją, która bywa także nazywana chorobą jelit. Każdego dnia jesteśmy narażeni na czynniki dziesiątkujące liczebność dobrych bakterii jelitowych, a należą do nich: stres, antybiotyki, niesteroidowe leki przeciwzapalne, dodatki do żywności, zła dieta, czy terapia hormonalna. Okres jesienno-zimowy jest szczególnym czasem, w którym powinniśmy wdrożyć stałą probiotykoterapię poprzez codzienne przyjmowanie probiotyków w płynie (Esencja probiotyczna, SCD Probiotic , Apibiofarma) bądź tabletkach (Probiosan Inovum).

 
3. Kwasy Omega 3
Pierwszym argumentem przemawiającym za suplementacją kwasów Omega 3 jest to, że jemy ich po prostu zbyt mało. Głównym źródłem kwasów Omega 3 w diecie są ryby, wodorosty i owoce morza. Średnie spożycie ryb w Polsce jest wciąż na zbyt niskim poziomie, a dodatkowo jakość ryb dostępnych w sprzedaży często pozostawia wiele do życzenia. Warto więc rozważyć suplementację kwasów Omega 3 zwłaszcza w porze, w której jesteśmy najbardziej narażeni na spadek nastroju i przeziębienia. Oprócz tego, że kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 regulują poziom trójglicerydów, poprawiają koncentrację, stymulują pracę mózgu, uśmierzają ból, mają również wpływ na naszą odporność.
 
 
Jesienne SPA
Jesienią nadchodzi czas na rozpieszczające nasze ciało, przyjemne i zmysłowe zabiegi w zaciszu domowym. Czas relaksu umilą aromatyczne kąpiele z dodatkami olejków eterycznych, peelingi i masła do ciała oraz maseczki do twarzy. My szczerze polecamy maski wykonane z naturalnego jedwabiu o różnych właściwościach:
- wyciąg z luffy azjatyckiej - działa kojąco, oczyszczająco, przeciwzmarszczkowo i mocno nawilżająco,
algi filipińskich i aloes - działają przeciwzapalnie, kojąco, ujędrniająco i mocno nawilżająco,
- granat i zielona herbata - działają ujędrniająco, detoksy kojąco, rozświetlająco oraz mocno nawilżająco.
Doskonale taże sprawdzą się maski pod oczy (z czereśni japońskiej, kaskaryla czy rozmarynu).
 
I nie wymagaj zbyt wiele.
Gwałtowne zmiany pogody – wahania temperatury, skoki ciśnienia atmosferycznego, ekstremalne zjawiska atmosferyczne – choć typowe dla jesieni, mogą nas drażnić, pogarszać nastrój i samopoczucie. Problemy mogą mieć na przykład osoby ze schorzeniami sercowo-naczyniowymi czy te ze skłonnościami do stanów depresyjnych. Zmiany w pogodzie mają duży wpływ na nasze samopoczucie, w wielu krajach, np. w Anglii, meteorolodzy współpracują z lekarzami w szpitalach i uprzedzają, że np. za trzy dni może pojawić się więcej pacjentów skarżących się na dolegliwości związane z sercem. Zbilansowana dieta, odpoczynek, suplementacja, sen i niezbyt wysiłkowy ruch pomogą utrzymać niezbędną energię i dobre samopoczucie. 
 
Pozostaw komentarz