Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

Coś zamiast postanowienia noworocznego

Coś zamiast postanowienia noworocznego

 

Nowy Rok to czas, gdy chcemy „zacząć od nowa”, zostawić za sobą coś co nam nie służy, spojrzeć w świeży sposób na życie, zmienić się na lepsze...

Proponujemy proste podejście do noworocznych zmian! Rozpocznij Nowy Rok z lekkością :)

Mamy dla Ciebie kilka pomysłów jak w łatwy, wymagający minimum troski sposób poprawić jakość Twojego życia. Czasem drobne zmiany w organizacji codzienności mogą przynieść zaskakujące duże konsekwencje dla Twojego samopoczucia i poziomu energii.

Zaoszczędzona w ten sposób energia pomoże Ci przenosić góry i sprostać większym wyzwaniom.

 

Co jesz – tym się stajesz

Zrób listę produktów, których jesz najwięcej: codziennie, lub kilka razy w tygodniu. To one budują Twoje ciało, to ich jakość przekłada się bezpośrednio na Twoje zdrowie i samopoczucie. Zadbaj o to by były tak dobrej jakości jak to tylko możliwe. Znajdź lokalnych dostawców świeżej żywności: owoców, warzyw, chleba, serów, przetworów. Kogoś, kto dba o świeżość i naturalność produktów, kogoś kto mieszka w Twojej okolicy. Popytaj znajomych, wybierz się na lokalne targowiska produktów regionalnych i ekologicznych, sprawdź na portalach społecznościowych. Ten jednorazowy wysiłek zmieni jakość produktów, z których korzystasz na stałe.

  

Superfoods – pożywienie które leczy

Wprowadź na stałe do swojej kuchni i przepisów jeden lub kilka „superfoods”, czyli produktów, które są bardzo bogatym źródłem witamin, minerałów, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych i enzymów, mają właściwości lecznicze i odmładzające. Oto nasze propozycje:

jajka – to idealny, łatwo przyswajalny pokarm, który ma wszystkie potrzebne składniki odżywcze, łącznie z enzymami ułatwiającymi trawienie. Najlepsza forma jedzenia jajek to jajko na miękko. Pozwala to zachować minerały, witaminy, enzymy i nienasycone kwasy tłuszczowe a ścięte białko jest łatwiej strawne. Sposoby przyrządzania jajek są nieograniczone: mogą być jedzone na surowo, gotowane, smażone, w zupach, zapiekankach, ciastach.

Jajka docenili naukowcy, którzy przygotowali suplement diety wyprodukowany z białek jajka kurzego. Laminine ma działanie silnie odbudowujące, regenerujące i odmładzające.

kasza jaglana, migdały, morele suszone na słońcu – leczą stany zapalne przez tworzenie zasadowego środowiska w organizmie, są dobre na nadkwasotę i nadciśnienie, zawierają białko, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, bardzo dużo potasu, żelazo, witaminy z grupy B, magnez, wapń. Kasza, migdały i morele mogą byś składnikami wszelkiego rodzaju dań: na wytrawnie i na słodko.

fasolka mung – w odróżnieniu od innych strączkowych jest lekko strawna, można ją jeść nawet na surowo, skiełkowaną, gotowaną. Sycąca a jednocześnie zmniejsza apetyt na słodycze, ma właściwości przeciwzapalne i oczyszczające, ma dużą zawartości białka (28%), witamin zwłaszcza z grupy B, minerały. W kuchni można ją użyć do sałatek, jako główny składnik zupy, duszoną na drugie danie lub jako pastę czy farsz. Można ją dowolnie przyprawiać bo ma neutralny, łagodny smak. Nadaje się do odżywiania dla małych dzieci, już od szóstego miesiąca życia

kiełki, spirulina, chlorella – to skoncentrowane źródło minerałów, enzymów, witamin, białka i chlorofilu. Kiełki można samodzielnie wyprodukować w każdych warunkach i mieć to, co w zielonych warzywach najcenniejsze w skoncentrowanej formie. Sprzęt do kiełkowania, nasiona na kiełki, wysokiej jakości spirulinę i chlorellę kupisz w naszym sklepie.

pierzga i pyłek pszczeli – wzmacniają odporność, przewód pokarmowy, działają odtruwająco, poprawiają koncentrację, odmładzają, to bomba witamin, minerałów i enzymów. Bardzo polecamy szczególnie przy wzmożonym wysiłku zarówno fizycznym jak i umysłowym.

Superfoods mają też taką zaletę, że nawet jeśli przez jakiś czas nie będziesz miała nic innego do jedzenia, to i tak możesz zaspokoić całkowicie potrzeby odżywcze organizmu jednym czy dwoma produktami. Zawsze możesz mieć przy sobie garść migdałów lub moreli a w szafce kuchennej kaszę jaglaną czy fasolkę mung. 

 

Aktywność fizyczna

Zastanów się jaka aktywność fizyczna sprawiłaby ci przyjemność? Co mógłbyś robić dla zdrowia, z radością trzy razy w tygodniu przez co najmniej pół godziny? Spacer, taniec, bieganie, fitness, jazda rowerem, nordic walking, joga? Jeśli nie masz jasności, po prostu to sprawdź! Wyznacz sobie dzień i czas i próbuj różnych aktywności. Ciało naturalnie potrzebuje ruchu i do niego dąży. Wysiłek fizyczny powoduje, że mamy więcej energii, krew szybciej krąży, chce się żyć. To dlatego że przyspiesza przemiana materii, energia dociera łatwiej do wszystkich organów, wszystkie części ciała masowane są od wewnątrz, jesteśmy lepiej dotlenieni i produkowane są endorfiny.

 

20 minut relaksu każdego dnia

Bardzo polecamy codzienne używanie maty akupresurowej. Wyznacz sobie dwadzieścia minut na relaks i poleż. Mata ma działanie harmonizujące, oczyszczające, koi nerwy i poprawia krążenie. Zmniejsza nadciśnienie. Stosowanie maty rozwiązuje różne rodzaje napięć, uwalnia endorfiny. Pomaga osiągnąć głęboki relaks.

 

Odrobina komfortu na co dzień

Są takie przedmioty które używasz regularnie i nie myślisz na co dzień o tym czy jest to wygodne. Ponieważ jednak codziennie zajmujesz się tym, niepostrzeżenie jakość tych szczegółów przekłada się na jakość Twojego życia w ogóle. Codzienne zmaganie się z wieloma irytującymi drobiazgami drenuje energię, którą moglibyśmy znacznie lepiej wykorzystać. To co robisz codziennie kształtuje jakość Twojego życia. Nowy Rok jest dobrym momentem by się zatrzymać i popatrzeć uważniej.

Mała zmiana robi wielką różnicę!

Rozejrzyj się i sprawdź:

  • Czy drzwi wejściowe do Twojego domu otwierają się i zamykają lekko?
  • Czy Twoje łóżko jest wygodne, czy budzisz się rano świeży i wypoczęty?
  • Czy lubisz pościel w której śpisz, czy jest przyjemna w dotyku i pozwala Twojej skórze oddychać?
  • A poduszka? Czy kładąc na niej głowę do snu leżysz wygodnie?
  • Czy bielizna którą nosisz codziennie jest dopasowana lecz nie uwierająca, czy nie przesuwa się, tak że poprawiasz ja cały dzień?
  • Czy kolor oświetlenia Twojego domu jest przyjemny w odbiorze?
  • Czy jest jasno, ale nie światło nie jest skierowane prosto w oczy?
  • Czy w miejscach, w których przygotowujesz posiłki, czytasz, pracujesz, masz odpowiednie punktowe oświetlenie, skierowane na książkę czy blat?
  • Czy zimowa kurtka do codziennego użytku jest lekka, odpowiednio ciepła, nie krępuje ruchów?
  • Czy czujesz się dobrze w kolorze i fasonie swoich codziennych ubrań?
  • Czy Twój proszek dopiera plamy​?
  • Czy lubisz zapach swoich ubrań po wypraniu?
  • Czy lubisz zapach mydła które wybrałaś​​?
  • Czy Toje mydło wykonane jest z naturalnych składników i pielęgnuje dłonie?

Zadbanie o takie szczegóły sprawia, że Twój dom Cię „dopieszcza” i dodaje Ci energii, a Twoi goście poczują się u CIebie wspaniale!

 

Serdeczny kontakt z rodziną i przyjaciółmi

Większość ludzi mieszkających w mieście i aktywnych zawodowo nie znajduje w codzienności czasu na spotkania z bliskimi, z ludźmi, którzy polepszają naszą kondycję samą swoją obecnością. To bardzo ważny element zdrowia: wspólny relaks lub wspólne działanie. Zorganizuj taki wspólny czas, najlepiej codziennie lub co najmniej raz w tygodniu. To może być coś bardzo prostego: umów się na wspólny posiłek, zamiast omówić jakąś sprawę przez telefon, spotkaj się ze swoją mamą czy córką i rozmawiając trzymaj ją za rękę, poproś przyjaciółkę, żeby pomogła Ci wybrać karnawałową sukienkę. Wszystkimi życiowymi sprawami, zarówno smutkami jak i radościami dziel się z bliskimi.

Szczególnie ważne jest dla naszego zdrowia, żebyśmy dzielili nasze troski i lęki z kimś bliskim. Powiedzenie drugiemu człowiekowi: „Jestem z Tobą” to najlepsze lekarstwo, jakie mamy dla przyjaciół i rodziny. Przykazanie „chorych odwiedzać” oparte jest na tej właśnie mądrości.

 

Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzach. :)

 

Pozostaw komentarz