Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

Plenus Słonecznik łuskany 200g

Łuskane pestki słonecznika mają liczne wartości odżywcze. Mają wysoką zawartość witaminy E - są jednym z bogatszych jej źródeł . Nasiona słonecznika mają jeszcze inne wyjątkowe właściwości - są skarbnicą fitosteroli, które obniżają poziom cholesterolu we krwi oraz chronią przed chorobami serca i rakiem. Sprawdź, jakie jeszcze działanie zdrowotne mają łuskane ziarna słonecznika.
SKU: SŁONECZNIK
Producent: Plenus
Dostępność: W magazynie
3,50 zł

    Właściwości pestek słonecznika powinny docenić zwłaszcza osoby, które mają podwyższony poziom cholesterolu - nasiona słonecznika skutecznie go obniżają. Z tego powodu znalazły zastosowanie w walce z miażdżycą. Poza tym są skarbnicą witaminy E, która przedłuża młodość, odpowiada za płodność - są polecane zwłaszcza mężczyznom, ponieważ poprawiają jakość plemników. To jednak nie wszystkie właściwości, jakie mają ziarna słonecznika.

Pestki słonecznika obniżą poziom cholesterolu

   Ziarna słonecznika należą do grupy produktów o największej zawartości fitosteroli  (322 mg/100 g) - substancji, które obniżają poziom "złego" cholesterolu, a tym samym zapobiegają rozwojowi zmian miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Należy pamiętać, że fitosterole mają pozytywny wpływ na zdrowie, gdy są spożywane w ilości nie większej niż 3 g dziennie.

Pestki słonecznika mogą zapobiec rozwojowi nowotworów

   Zawarte w nasionach słonecznika fitosterole mogą nie tylko zapobiec miażdżycy, ale także uchronić przed rakiem prostaty. W ziarnach słonecznika znajduje się  kwas linolowy. Może on hamować powstawanie raka oraz zmniejsza ryzyko powstawania przerzutów nowotworowych. Największą skuteczność kwas linolowy wykazuje w prewencji nowotworu sutka, płuc, czerniaka oraz raka jelita grubego 

Ziarna słonecznika na potencję

   Ziarna słonecznika są jednym z najbogatszych źródeł witaminy E, potocznie nazywanej witaminą płodności, gdyż jest niezbędna dla zachowania prawidłowego funkcjonowania narządów rozrodczych. Witamina E jest także potrzebna w ciąży, gdyż jest współodpowiedzialna za jej utrzymanie i prawidłowy rozwój płodu. Już trzy garście słonecznika wystarczą, aby pokryć dziennie zapotrzebowanie na witaminę E u osoby dorosłej. Zawarta w pestkach słonecznika witamina E jest także witaminą młodości. Jako silny przeciwutleniacz neutralizuje wolne rodniki. Dzięki temu  opóźnia proces starzenia się skóry.

Pestki słonecznika na zaparcia

   Ziarna słonecznika zawierają sporo błonnika , dzięki czemu regulują pracę układu pokarmowego. Powinny po nie sięgnąć zwłaszcza osoby, które zmagają się z zaparciami.

Ziarna słonecznika w diecie. Czy słonecznik jest dobry na odchudzanie?

   Ziarna słonecznika są dość kaloryczne - 100 g dostarcza aż 584 kcal. Jedna garść (ok. 10 g) to średnio 60 kcal. Poza tym ponad połowę ich masy stanowi tłuszcz (51.46 g/100 g), dlatego nie są pożądanym składnikiem diety odchudzającej, choć dodanie ich w niewielkiej ilości do jogurtu czy musli z pewnością nie zaszkodzi figurze.

Ziarna słonecznika - zastosowanie w kuchni

   Nasiona słonecznika w smaku są łagodnie orzechowe. Można je jeść łuskane lub dodać do sałatek (bardzo dobrze smakują zwłaszcza z sałatką z kurczakiem lub tuńczykiem), granoli i płatków śniadaniowych. Nie można o nich zapomnieć, wypiekając domowy chleb . Pestki słonecznika można także uprażyć na suchej patelni. Wystarczy rozgrzać patelnię, wrzucić na nią ziarna i prażyć kilka minut na niezbyt dużym ogniu, często mieszając.

    Właściwości pestek słonecznika powinny docenić zwłaszcza osoby, które mają podwyższony poziom cholesterolu - nasiona słonecznika skutecznie go obniżają. Z tego powodu znalazły zastosowanie w walce z miażdżycą. Poza tym są skarbnicą witaminy E, która przedłuża młodość, odpowiada za płodność - są polecane zwłaszcza mężczyznom, ponieważ poprawiają jakość plemników. To jednak nie wszystkie właściwości, jakie mają ziarna słonecznika.

Pestki słonecznika obniżą poziom cholesterolu

   Ziarna słonecznika należą do grupy produktów o największej zawartości fitosteroli  (322 mg/100 g) - substancji, które obniżają poziom "złego" cholesterolu, a tym samym zapobiegają rozwojowi zmian miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Należy pamiętać, że fitosterole mają pozytywny wpływ na zdrowie, gdy są spożywane w ilości nie większej niż 3 g dziennie.

Pestki słonecznika mogą zapobiec rozwojowi nowotworów

   Zawarte w nasionach słonecznika fitosterole mogą nie tylko zapobiec miażdżycy, ale także uchronić przed rakiem prostaty. W ziarnach słonecznika znajduje się  kwas linolowy. Może on hamować powstawanie raka oraz zmniejsza ryzyko powstawania przerzutów nowotworowych. Największą skuteczność kwas linolowy wykazuje w prewencji nowotworu sutka, płuc, czerniaka oraz raka jelita grubego 

Ziarna słonecznika na potencję

   Ziarna słonecznika są jednym z najbogatszych źródeł witaminy E, potocznie nazywanej witaminą płodności, gdyż jest niezbędna dla zachowania prawidłowego funkcjonowania narządów rozrodczych. Witamina E jest także potrzebna w ciąży, gdyż jest współodpowiedzialna za jej utrzymanie i prawidłowy rozwój płodu. Już trzy garście słonecznika wystarczą, aby pokryć dziennie zapotrzebowanie na witaminę E u osoby dorosłej. Zawarta w pestkach słonecznika witamina E jest także witaminą młodości. Jako silny przeciwutleniacz neutralizuje wolne rodniki. Dzięki temu  opóźnia proces starzenia się skóry.

Pestki słonecznika na zaparcia

   Ziarna słonecznika zawierają sporo błonnika , dzięki czemu regulują pracę układu pokarmowego. Powinny po nie sięgnąć zwłaszcza osoby, które zmagają się z zaparciami.

Ziarna słonecznika w diecie. Czy słonecznik jest dobry na odchudzanie?

   Ziarna słonecznika są dość kaloryczne - 100 g dostarcza aż 584 kcal. Jedna garść (ok. 10 g) to średnio 60 kcal. Poza tym ponad połowę ich masy stanowi tłuszcz (51.46 g/100 g), dlatego nie są pożądanym składnikiem diety odchudzającej, choć dodanie ich w niewielkiej ilości do jogurtu czy musli z pewnością nie zaszkodzi figurze.

Ziarna słonecznika - zastosowanie w kuchni

   Nasiona słonecznika w smaku są łagodnie orzechowe. Można je jeść łuskane lub dodać do sałatek (bardzo dobrze smakują zwłaszcza z sałatką z kurczakiem lub tuńczykiem), granoli i płatków śniadaniowych. Nie można o nich zapomnieć, wypiekając domowy chleb . Pestki słonecznika można także uprażyć na suchej patelni. Wystarczy rozgrzać patelnię, wrzucić na nią ziarna i prażyć kilka minut na niezbyt dużym ogniu, często mieszając.

Specyfikacja
Skład: Słonecznik łuskany
Postać: Nasiona
Miara: 200 g
Sposób przechowywania: W chłodnym i ciemnym miejscu
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość lub uczulenie na składniki preparatu
Uwagi i ostrzeżenia: Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia jest ważny dla funkcjonowania organizmu. Osoby przyjmujące leki powinny przed zażyciem preparatu skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie używaj produktu jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jego jakości i skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem.
Napisz własną recenzję produktu
  • Zły
  • Doskonały
Specyfikacja
Skład: Słonecznik łuskany
Postać: Nasiona
Miara: 200 g
Sposób przechowywania: W chłodnym i ciemnym miejscu
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość lub uczulenie na składniki preparatu
Uwagi i ostrzeżenia: Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia jest ważny dla funkcjonowania organizmu. Osoby przyjmujące leki powinny przed zażyciem preparatu skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie używaj produktu jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jego jakości i skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem.