Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

Plenus Śliwka suszona 200g

Owoce śliwki mają wiele cennych właściwości. Regulują trawienie, chronią przed wolnymi rodnikami, poprawiają humor. Pod względem wartości odżywczych oraz zawartości witamin i błonnika bogatsze są śliwki suszone, jednak mają one pięć razy więcej kalorii niż śliwki surowe. Sprawdź, jakie jeszcze właściwości mają śliwki.
SKU: ŚLIWKA
Producent: Plenus
Dostępność: Brak w magazynie
7,50 zł
Produkt na zamówienie - skontaktuj się ze sklepem:

   Śliwki poprawiają apetyt i działają korzystnie na trawienie. Zapobiegają zaparcią, a tym samym zmniejszają zagrożenie chorobą nowotworową jelita grubego. Dobroczynne właściwości śliwek uznają nawet lekarze. Nic zatem dziwnego, że wyciąg z tych owoców wykorzystywany jest do produkcji leków, wchodzi m.in. w skład wielu preparatów przeciw zaparciom.

Właściwości przeczyszczające śliwek

   To korzystne dla układu pokarmowego właściwości śliwki zawdzięczają dużej zawartości pektyn - rodzaj błonnika. W raz z kwasami organicznymi, winowym i jabłkowym pektyny działają jak miotła na przewód  pokarmowy i gromadzący się w komórkach tłuszcz oraz cholesterol. Najbardziej wartościowe pod tym względem są węgierki i renklody. Śliwki suszone zawierają 5 razy więcej błonnika (7,1 g w 100 g) niż śliwki surowe (1,4 g).

Śliwki: wartość odżywcza i kaloryczność

   Wszystkie śliwki mają podobne wartości odżywcze, ale różnią się ilością kalorii. Świeże śliwki mają około 46 kcal w 100 g. Średnia ilość węglowodanów w takiej porcji owoców wynosi od 12 do 14,6 g. Nie są bogate w witaminę C, dzięki jednoczesnej zawartości witaminy A i rzadko występującej w owocach witaminie E, uznawane są za cenne przeciwutleniacze. Zawierają też tak ważne składniki mineralne jak potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Śliwki mają sporo witamin z grupy B, dlatego od wieków cieszą się opinią owoców wpływających kojąco na układ nerwowy i poprawiających samopoczucie. Działanie antyoksydacyjne wzmagają w śliwkach , polifenole, w tym katechiny i kwas chlorogenowy. Dzięki tym związkom dieta obfitująca w śliwki wpływa antynowotworowo oraz przeciwmiażdżycowo.

Śliwki suszone - więcej błonnika, witaminy A i... kalorii

   Śliwki suszone są pod pewnymi względami znacznie cenniejsze niż świeże. Ich susz jest bowiem pięciokrotnie bogatszym źródłem witaminy A (1606 j.m. w 100 g) i błonnika niż świeże owoce. Ze względu na wyjątkowe bogactwo żelaza oraz fosforu suszone śliwki są zalecane wegetarianom. Znane są też ze swoich właściwości przeczyszczających. Systematyczne jedzenie 3 suszonych śliwek dziennie lub picie szklanki kompotu z suszu ureguluje pracę przewodu pokarmowego. Suszone śliwki są ponad 5 razy bardziej kaloryczne niż świeże - śliwki suszone z pestką zawierają aż 267 kcal w 100 g (dane Instytutu Żywności i Żywienia). Dlatego jedzmy je z umiarem. 

Śliwki dobre na trawienie

   Jeśli dodamy suszoną śliwkę do ciężkostrawnych potraw, takich jak bigos czy pieczeń, poprawimy ich smak i nie będzie nam dokuczała niestrawność. Dzieje się tak dzięki zawartym w tych owocach związkom zasadotwórczym, neutralizującym nadmiar kwasów trawiennych.

Śliwki - co za dużo, to niezdrowo

   Jeśli jemy śliwki rzadko albo przeciwnie - raczymy się nimi zbyt obficie, możemy mieć wzdęcia lub rozwolnienie. Podobnie może działać też kompot z tych owoców pity w dużych ilościach. Najlepiej jeść codziennie po kilka sztuk, wtedy nie narażamy się na dolegliwości trawienne.

 

   Śliwki poprawiają apetyt i działają korzystnie na trawienie. Zapobiegają zaparcią, a tym samym zmniejszają zagrożenie chorobą nowotworową jelita grubego. Dobroczynne właściwości śliwek uznają nawet lekarze. Nic zatem dziwnego, że wyciąg z tych owoców wykorzystywany jest do produkcji leków, wchodzi m.in. w skład wielu preparatów przeciw zaparciom.

Właściwości przeczyszczające śliwek

   To korzystne dla układu pokarmowego właściwości śliwki zawdzięczają dużej zawartości pektyn - rodzaj błonnika. W raz z kwasami organicznymi, winowym i jabłkowym pektyny działają jak miotła na przewód  pokarmowy i gromadzący się w komórkach tłuszcz oraz cholesterol. Najbardziej wartościowe pod tym względem są węgierki i renklody. Śliwki suszone zawierają 5 razy więcej błonnika (7,1 g w 100 g) niż śliwki surowe (1,4 g).

Śliwki: wartość odżywcza i kaloryczność

   Wszystkie śliwki mają podobne wartości odżywcze, ale różnią się ilością kalorii. Świeże śliwki mają około 46 kcal w 100 g. Średnia ilość węglowodanów w takiej porcji owoców wynosi od 12 do 14,6 g. Nie są bogate w witaminę C, dzięki jednoczesnej zawartości witaminy A i rzadko występującej w owocach witaminie E, uznawane są za cenne przeciwutleniacze. Zawierają też tak ważne składniki mineralne jak potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Śliwki mają sporo witamin z grupy B, dlatego od wieków cieszą się opinią owoców wpływających kojąco na układ nerwowy i poprawiających samopoczucie. Działanie antyoksydacyjne wzmagają w śliwkach , polifenole, w tym katechiny i kwas chlorogenowy. Dzięki tym związkom dieta obfitująca w śliwki wpływa antynowotworowo oraz przeciwmiażdżycowo.

Śliwki suszone - więcej błonnika, witaminy A i... kalorii

   Śliwki suszone są pod pewnymi względami znacznie cenniejsze niż świeże. Ich susz jest bowiem pięciokrotnie bogatszym źródłem witaminy A (1606 j.m. w 100 g) i błonnika niż świeże owoce. Ze względu na wyjątkowe bogactwo żelaza oraz fosforu suszone śliwki są zalecane wegetarianom. Znane są też ze swoich właściwości przeczyszczających. Systematyczne jedzenie 3 suszonych śliwek dziennie lub picie szklanki kompotu z suszu ureguluje pracę przewodu pokarmowego. Suszone śliwki są ponad 5 razy bardziej kaloryczne niż świeże - śliwki suszone z pestką zawierają aż 267 kcal w 100 g (dane Instytutu Żywności i Żywienia). Dlatego jedzmy je z umiarem. 

Śliwki dobre na trawienie

   Jeśli dodamy suszoną śliwkę do ciężkostrawnych potraw, takich jak bigos czy pieczeń, poprawimy ich smak i nie będzie nam dokuczała niestrawność. Dzieje się tak dzięki zawartym w tych owocach związkom zasadotwórczym, neutralizującym nadmiar kwasów trawiennych.

Śliwki - co za dużo, to niezdrowo

   Jeśli jemy śliwki rzadko albo przeciwnie - raczymy się nimi zbyt obficie, możemy mieć wzdęcia lub rozwolnienie. Podobnie może działać też kompot z tych owoców pity w dużych ilościach. Najlepiej jeść codziennie po kilka sztuk, wtedy nie narażamy się na dolegliwości trawienne.

 

Specyfikacja
Skład: Śliwka suszona
Postać: Suszone owoce
Miara: 100 g
Sposób przechowywania: W chłodnym i ciemnym miejscu
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość lub uczulenie na składniki preparatu
Uwagi i ostrzeżenia: Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia jest ważny dla funkcjonowania organizmu. Osoby przyjmujące leki powinny przed zażyciem preparatu skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie używaj produktu jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jego jakości i skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem.
Napisz własną recenzję produktu
  • Zły
  • Doskonały
Specyfikacja
Skład: Śliwka suszona
Postać: Suszone owoce
Miara: 100 g
Sposób przechowywania: W chłodnym i ciemnym miejscu
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość lub uczulenie na składniki preparatu
Uwagi i ostrzeżenia: Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia jest ważny dla funkcjonowania organizmu. Osoby przyjmujące leki powinny przed zażyciem preparatu skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie używaj produktu jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jego jakości i skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem.
Klienci, którzy kupili ten produkt nabyli również: