Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij

Plenus Migdały łuskane 100g

Migdały to orzechy, które posiadają wiele wartości odżywczych, a co za tym idzie - prozdrowotnych właściwości. Migdały to sprawdzony sposób na mdłości i zgagę w ciąży. Można je polecić także na odchudzanie, gdyż zapobiegają napadom głodu. Poza tym łagodzą stres i koją nerwy, a także obniżają poziom cholesterolu i cukru we krwi, zapobiegając tym samym miażdżycy i cukrzycy. Sprawdź, jakie jeszcze działanie mają migdały.
SKU: MIGDALY
Producent: Plenus
Dostępność: W magazynie
11,00 zł

      Migdały, czyli nasiona migdałowca, to najszlachetniejsze z orzechów, dlatego posiadają tytuł "króla orzechów". Pochodzące z rejonów Bliskiego Wschodu słodkie migdały wyróżniają się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi - mają najwięcej witaminy B2 (1.138 mg/100 g), witaminy E (25.63/100 g) i błonnika (12,5 g/100g) spośród wszystkich orzechów. Nie brakuje w nich także niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) i pierwiastków mineralnych (zwłaszcza potasu). Właśnie m.in. dzięki tym substancjom migdały mogą zapobiec chorobom serca i cukrzycy, co zostało udowodnione naukowo. Są także polecane na nudności i zgagę w ciąży. Poza tym sprawdzą się w diecie wegetarian, osób odchudzających się i tych żyjących w ciągłym stresie.

Migdały zmniejszają ryzyko rozwoju chorób serca

     Tak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Aston w Wielkiej Brytanii. U badanych przez nich młodych mężczyzn z otyłością i nadciśnieniem (a więc czynnikami ryzyka rozwoju chorób serca), którzy przez miesiąc codziennie spożywali 50 g migdałów, odnotowano podwyższenie poziomu witaminy E we krwi, a także obniżenie wartości ciśnienia tętniczego i poprawę krążenia (w porównaniu z grupą kontrolną). Wszystko za sprawą zawartych w migdałach dobroczynnych substancji, takich jak witamina E, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik oraz flawonoidy.

Warto wiedzieć, że migdały zaleca dieta DASH czyli dieta stosowana w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia tętniczego.

Migdały a cukrzyca

Migdały poprawiają poziom odpowiedzi na insulinę i obniżają poziom "złego" cholesterolu LDL u osób ze stanem przedcukrzycowym, a tym samym pozwalają zredukować ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. Także diabetycy mogą bez obaw sięgać po migdały, gdyż ich indeks glikemiczny jest niski (IG=15).

Migdały na mdłości (nudności) w ciąży

     Migdały powinny znaleźć się w diecie przyszłej mamy. Nie tylko ze względu na zawartość kwasu foliowego, który jest niezbędny do rozwoju dziecka. Migdały to także sposób na nudności w ciąży i występującej często w drugim i trzecim trymestrze zgagi. Migdały zobojętniają kwasy żołądkowe, a tym samym łagodzą dokuczliwe uczucie pieczenia.

Migdały a odchudzanie

       Migdały, mimo że zawierają sporo tłuszczu i są kaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawarte w nich NNKT regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Poza tym migdały zawierają dużo błonnika (12,5 g/100 g), który szybko i na długo wypełnia żołądek, dając uczucie sytości. Oczywiście migdały dadzą oczekiwany efekt, jeśli będą spożywane z umiarem, najlepiej tylko garść kilka razy w tygodniu, zamiast innych produktów (a nie jako dodatkową przekąskę). Spożywane w nadmiarze mogą przyczynić się nie tylko do nadwagi, lecz także do zaparć (ze względu na sporą zawartość tłuszczu).

Ponadto długie żucie dwóch lub trzech migdałów to sprawdzony sposób radzenia sobie z napadami głodu.

Nie poddawaj migdałów obróbce termicznej (gotowanie, pieczenie czy prażenie). W wysokiej temperaturze wchodzące w ich skład niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe tracą swoje prozdrowotne właściwości.

Migdały na nerwy i stres

       Migdały zawierają sporo magnezu, witamin z grupy B (zwłaszcza niacyny, czyli witaminy B3) i NNKT, dzięki czemu wspomagają pracę układu nerwowego, poprawiają pamięć i koncentrację, a także działają przeciwdepresyjnie. W związku z tym powinny po nie sięgać osoby narażone na ciągły stres, będące w stanie wyczerpania psychicznego.

Migdały dla wegetarian i sportowców

     Migdały są drugim (zaraz po fistaszkach), najbogatszym źródłem białka wśród orzechów. Zawierają go nawet więcej niż niektóre rośliny strączkowe, np. biała fasola. W związku z tym powinny się znaleźć w diecie wegetarian. Ponadto migdały charakteryzują się wysoką zawartości argininy – aminokwasu, który poprawia wydolność mięśni, dlatego po migdały mogą sięgać także sportowcy.

Migdały na choroby układy moczowego i oddechowego

     Współczesna fitoterapia poleca stosowanie migdałów przy chorobach układu moczowego (m.in. przy kamieniach nerkowych i zwężeniu cewki moczowej), przy chorobach dróg żółciowych oraz jako lek wykrztuśny w schorzeniach oskrzeli, a także przy chrypkach i suchym kaszlu.

Migdały na łamliwe paznokcie

     Migdały powinny się znaleźć w diecie na mocne włosy i paznokcie, gdyż są skarbnicą witamin z grupy B, której niedobór przyczynia się do łamliwości paznokci oraz zniekształceń w obrębie płytki paznokciowej. Witaminy z grupy B stymulują również wzrost paznokci i włosów.

Jednak co najważniejsze, migdały są skarbnicą witaminy E, zwanej "witaminą młodości", która chroni przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników i opóźnia proces starzenia się skóry.

      Migdały, czyli nasiona migdałowca, to najszlachetniejsze z orzechów, dlatego posiadają tytuł "króla orzechów". Pochodzące z rejonów Bliskiego Wschodu słodkie migdały wyróżniają się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi - mają najwięcej witaminy B2 (1.138 mg/100 g), witaminy E (25.63/100 g) i błonnika (12,5 g/100g) spośród wszystkich orzechów. Nie brakuje w nich także niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) i pierwiastków mineralnych (zwłaszcza potasu). Właśnie m.in. dzięki tym substancjom migdały mogą zapobiec chorobom serca i cukrzycy, co zostało udowodnione naukowo. Są także polecane na nudności i zgagę w ciąży. Poza tym sprawdzą się w diecie wegetarian, osób odchudzających się i tych żyjących w ciągłym stresie.

Migdały zmniejszają ryzyko rozwoju chorób serca

     Tak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Aston w Wielkiej Brytanii. U badanych przez nich młodych mężczyzn z otyłością i nadciśnieniem (a więc czynnikami ryzyka rozwoju chorób serca), którzy przez miesiąc codziennie spożywali 50 g migdałów, odnotowano podwyższenie poziomu witaminy E we krwi, a także obniżenie wartości ciśnienia tętniczego i poprawę krążenia (w porównaniu z grupą kontrolną). Wszystko za sprawą zawartych w migdałach dobroczynnych substancji, takich jak witamina E, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik oraz flawonoidy.

Warto wiedzieć, że migdały zaleca dieta DASH czyli dieta stosowana w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia tętniczego.

Migdały a cukrzyca

Migdały poprawiają poziom odpowiedzi na insulinę i obniżają poziom "złego" cholesterolu LDL u osób ze stanem przedcukrzycowym, a tym samym pozwalają zredukować ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. Także diabetycy mogą bez obaw sięgać po migdały, gdyż ich indeks glikemiczny jest niski (IG=15).

Migdały na mdłości (nudności) w ciąży

     Migdały powinny znaleźć się w diecie przyszłej mamy. Nie tylko ze względu na zawartość kwasu foliowego, który jest niezbędny do rozwoju dziecka. Migdały to także sposób na nudności w ciąży i występującej często w drugim i trzecim trymestrze zgagi. Migdały zobojętniają kwasy żołądkowe, a tym samym łagodzą dokuczliwe uczucie pieczenia.

Migdały a odchudzanie

       Migdały, mimo że zawierają sporo tłuszczu i są kaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawarte w nich NNKT regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Poza tym migdały zawierają dużo błonnika (12,5 g/100 g), który szybko i na długo wypełnia żołądek, dając uczucie sytości. Oczywiście migdały dadzą oczekiwany efekt, jeśli będą spożywane z umiarem, najlepiej tylko garść kilka razy w tygodniu, zamiast innych produktów (a nie jako dodatkową przekąskę). Spożywane w nadmiarze mogą przyczynić się nie tylko do nadwagi, lecz także do zaparć (ze względu na sporą zawartość tłuszczu).

Ponadto długie żucie dwóch lub trzech migdałów to sprawdzony sposób radzenia sobie z napadami głodu.

Nie poddawaj migdałów obróbce termicznej (gotowanie, pieczenie czy prażenie). W wysokiej temperaturze wchodzące w ich skład niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe tracą swoje prozdrowotne właściwości.

Migdały na nerwy i stres

       Migdały zawierają sporo magnezu, witamin z grupy B (zwłaszcza niacyny, czyli witaminy B3) i NNKT, dzięki czemu wspomagają pracę układu nerwowego, poprawiają pamięć i koncentrację, a także działają przeciwdepresyjnie. W związku z tym powinny po nie sięgać osoby narażone na ciągły stres, będące w stanie wyczerpania psychicznego.

Migdały dla wegetarian i sportowców

     Migdały są drugim (zaraz po fistaszkach), najbogatszym źródłem białka wśród orzechów. Zawierają go nawet więcej niż niektóre rośliny strączkowe, np. biała fasola. W związku z tym powinny się znaleźć w diecie wegetarian. Ponadto migdały charakteryzują się wysoką zawartości argininy – aminokwasu, który poprawia wydolność mięśni, dlatego po migdały mogą sięgać także sportowcy.

Migdały na choroby układy moczowego i oddechowego

     Współczesna fitoterapia poleca stosowanie migdałów przy chorobach układu moczowego (m.in. przy kamieniach nerkowych i zwężeniu cewki moczowej), przy chorobach dróg żółciowych oraz jako lek wykrztuśny w schorzeniach oskrzeli, a także przy chrypkach i suchym kaszlu.

Migdały na łamliwe paznokcie

     Migdały powinny się znaleźć w diecie na mocne włosy i paznokcie, gdyż są skarbnicą witamin z grupy B, której niedobór przyczynia się do łamliwości paznokci oraz zniekształceń w obrębie płytki paznokciowej. Witaminy z grupy B stymulują również wzrost paznokci i włosów.

Jednak co najważniejsze, migdały są skarbnicą witaminy E, zwanej "witaminą młodości", która chroni przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników i opóźnia proces starzenia się skóry.

Specyfikacja
Skład: Migdały łuslane
Miara: 100 g
Sposób przechowywania: W warunkach pokojowych
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość lub uczulenie na składniki preparatu
Uwagi i ostrzeżenia: Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia jest ważny dla funkcjonowania organizmu. Osoby przyjmujące leki powinny przed zażyciem preparatu skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie używaj produktu jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jego jakości i skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem.
Napisz własną recenzję produktu
  • Zły
  • Doskonały
Specyfikacja
Skład: Migdały łuslane
Miara: 100 g
Sposób przechowywania: W warunkach pokojowych
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość lub uczulenie na składniki preparatu
Uwagi i ostrzeżenia: Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia jest ważny dla funkcjonowania organizmu. Osoby przyjmujące leki powinny przed zażyciem preparatu skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie używaj produktu jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jego jakości i skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem.