Menu
Szukaj
Filters
Zamknij
Zamknij
RSS

Wpisy w blogu "2018" "listopad"

Zagustuj w kiszonkach na zimę!
Zagustuj w kiszonkach na zimę!

Kiszonki są wartościowymi artykułami spożywczymi. W okresie zimowym, doskonale zastępują świeże warzywa. Kisić można prawie wszystko. Chociaż najpopularniejsze są u nas kiszone ogórki i kapusta, można również znaleźć kiszone oliwki, patisony, paprykę, cebulę, czosnek, cukinię, kukurydzę, grzyby, pomidory, kalafiora, nawet śliwki i jabłka (tak dobrze znane na Ukrainie). Tak ukwaszone owoce pasują doskonale do dań mięsnych.

Komentarze (0)
Sałatka z kalafiorem, ogórkiem, marchewką i papryką (idealna do słoików)
Sałatka z kalafiorem, ogórkiem, marchewką i papryką (idealna do słoików)

Kalafior to warzywo, którego właściwości i wartości odżywcze powinien docenić każdy z nas. Kalafior ma działanie przeciwnowotworowe, co zostało udowodnione naukowo. Ponadto kalafior pomoże ochronić przed wrzodami i pomóc osobom z reumatyzmem.

Komentarze (0)
Pietruszkowe pesto
Pietruszkowe pesto

Natka pietruszki odznacza się dużą wartością odżywczą: zawiera bardzo dużo witaminy C i beta-karotenu. Wzmacnia, oczyszcza organizm, poprawia cerę i humor.

Komentarze (0)
Zupa krem z pieczonych buraków na mleczku kokosowym!
Zupa krem z pieczonych buraków na mleczku kokosowym!

 Buraki zawierają duże ilości kwasu foliowego, potasu, magnezu, cynku i witaminy C. Są jednymi z najzdrowszych warzyw, a mimo to częściej sięgamy po brukselkę czy fasolkę szparagową. Potrawy z buraków idealnie sprawdzają się w leczeniu anemii, grypy, przeziębień, a także zapalenia nerwów i przewlekłych bólach wątroby

Komentarze (0)